Neem contact op
555-555-5555mijnmail@mailservice.com

Algemene Voorwaarden





1 Definities

1.1 Carrière Atelier, gevestigd te Amsterdam, KVK-nummer 85656062, tevens handelend onder de naam Talent Accelerator, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Dienstverlener.

1.2 De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Klant.

1.3 Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan Dienstverlener tegen betaling werkzaamheden voor Klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.

 



2 Toepassingsgebied

2.1   Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, opdrachten en aanbiedingen waarbij Dienstverlener partij is, tenzij tussen partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2   Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts van toepassing indien deze op schrift zijn gesteld en indien uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen dat deze op de overeenkomst in kwestie van toepassing zijn.

2.3   Eventuele (algemene) voorwaarden van Klant zijn slechts van toepassing voor zover deze door Dienstverlener uitdrukkelijk en schriftelijk zijn aanvaard.

2. 4  Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.






 

3 Totstandkoming overeenkomst

3.1   Een overeenkomst komt tussen partijen tot stand door een aanbod van Dienstverlener en de schriftelijke aanvaarding daarvan door de Klant.

3.2   Alle aanbiedingen, waaronder offertes, van Dienstverlener zijn vrijblijvend en geldig gedurende 14 dagen na dagtekening, tenzij in het aanbod schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het aanbod niet binnen de gestelde termijn wordt aanvaard, komt dit te vervallen, waarna Dienstverlener gerechtigd is het aanbod al dan niet in een gewijzigde vorm te herhalen.

3.3   De overeenkomst dan wel de schriftelijke bevestiging door Dienstverlener wordt geacht de inhoud van de gesloten overeenkomst volledig en juist weer te geven.

3.4   Offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

 

 

4 Wederzijdse verplichtingen

4.1   De verplichtingen van Dienstverlener gaan nooit verder dan zoals door haar schriftelijk bevestigd in de overeenkomst.

4.2   Eventuele aanvullende afspraken en/of toezeggingen na het sluiten van de overeenkomst door Dienstverlener zijn slechts bindend indien en voor zover zij door Dienstverlener schriftelijk zijn bevestigd.

4.3   Klant zal Dienstverlener steeds tijdig alle informatie ter beschikking stellen die voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst nuttig of noodzakelijk is en zal Dienstverlener alle medewerking verlenen om de verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst op de juiste wijze uit te voeren.

4.4   Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door hem/haar verstrekte informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.

4.5   Klant verplicht zich indien van toepassing, alle noodzakelijke, preventieve (veiligheids)maatregelen te treffen, teneinde te voorkomen dat Dienstverlener bij de uitvoering van de overeenkomst schade lijdt.

4.6   Indien de uitvoering van de overeenkomst wordt vertraagd doordat de Klant zijn verplichtingen niet nakomt, dan komt de schade als gevolg daarvan voor rekening van Klant en is Dienstverlener gerechtigd het/de daardoor noodzakelijk geworden meerwerk/-prijs in rekening te brengen.

4.7   De Klant is niet gerechtigd zijn rechten en verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst over te dragen zonder nadrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Dienstverlener.



5 Uitvoering

5.1      Dienstverlener zal bij het uitvoeren van de overeenkomst zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van de Klant, mits dit naar haar oordeel bevorderlijk is voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst.

5.2      Dienstverlener heeft het recht om bepaalde werkzaamheden bij de uitvoering van de overeenkomst te laten verrichten door derden, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk met de Klant overeengekomen is gekomen dat dit niet het geval zal zijn.

5.3      Indien het bereikte resultaat onverhoopt niet overeenkomt met wat Klant beoogde, dan is Dienstverlener daar niet voor aansprakelijk.

 


6 Informatieverstrekking Klant

6.1      Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan Dienstverlener.

6.2      Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.

6.3      Klant vrijwaart Dienstverlener voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.

6.4   Stelt Klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van Klant.

 

 

7      Honorarium/tarief en betaling

7.1   Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een tarief per uur of een vast honorarium overeenkomen. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen. Het overeengekomen tarief respectievelijk honorarium is inclusief BTW en andere heffingen voor particulieren, en exclusief BTW voor zakelijke klanten, die van overheidswege worden opgelegd.

7.2   Dienstverlener is gerechtigd de overeengekomen prijs tussentijds te verhogen, indien en voor zover zich onvoorziene kostprijsverhogende omstandigheden (zoals BTW/belastingen) voordoen na het afsluiten van de overeenkomst, dan wel na het verzenden van de aanbieding.

7.3   Met acceptatie van de offerte ontstaat de verplichting tot betaling, ook wanneer niet het gehele traject of de gehele cursus wordt doorlopen. Dienstverlener komt het recht toe een aanbetaling te verzoeken.

7.4   Indien nodig ontvangt Klant een extra factuur voor nog niet eerder gefactureerde kosten voor meerwerk ontstaan door gewijzigde wensen of omstandigheden. Meerwerk zal tijdig aan Klant worden gecommuniceerd, enkel na goed overleg worden uitgevoerd en worden berekend op basis van het gebruikelijke uurtarief van Dienstverlener.

7.5   Betaling van facturen van Dienstverlener dient binnen 14 dagen na factuurdatum plaats te vinden zonder korting of verrekening en op een door Dienstverlener nader aan te wijzen rekeningnummer, bij gebreke waarvan de Klant van rechtswege in verzuim is, zonder dat nadere ingebrekestelling is vereist.

7.6   Indien Klant in verzuim is, zijn – onverminderd de overige rechten van Dienstverlener – alle vorderingen van Dienstverlener op Klant dadelijk en geheel opeisbaar, ook al is de betalingstermijn nog niet verstreken. Bovendien heeft Dienstverlener in dat geval het recht haar dienstverlening op te schorten, zonder dat zij aansprakelijk is voor eventuele schade als gevolg daarvan.

7.7   Indien Klant in verzuim is, is Dienstverlener gerechtigd om zonder nadere aankondiging aan Klant de wettelijke rente per maand in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van een maand als volle maand wordt gerekend, alsmede buitengerechtelijke kosten in rekening te brengen voor een bedrag van 15% van de openstaande vordering met een minimum van EUR 100,-.

7.8   Klant is zonder uitzondering volledig aansprakelijk voor alle gerechtelijke en buitengerechtelijke daadwerkelijk gemaakte kosten, ook indien en voor zover deze een eventuele proceskostenveroordeling overtreffen, die Dienstverlener moet maken in verband met de invordering van de haar op grond van dit artikel toekomende bedragen, waaronder de kosten van rechtsbijstand.

7.9   Eventueel bezwaar tegen de hoogte van een factuur van Dienstverlener dient binnen 14 dagen na de verzending daarvan schriftelijk aan Dienstverlener gemotiveerd kenbaar te worden gemaakt. Indien bezwaar of de motivatie daarvan binnen de gestelde termijn uitblijft, wordt Klant geacht met de hoogte van de factuur in te stemmen. Bezwaar schort de betalingsverplichtingen van Klant niet op, tenzij Dienstverlener schriftelijk aan Klant te kennen heeft gegeven dat hij het bezwaar volledig gegrond acht.

 

 

8      Wijziging van de overeenkomst en meerwerk

8.1   Klant aanvaardt dat door een wijziging van de werkzaamheden het overeengekomen of verwachte tijdstip van voltooiing van de werkzaamheden kan worden beïnvloed. Dienstverlener is dan ook niet gehouden tot vergoeding van enige schade als gevolg daarvan.

8.2   Indien naar het oordeel van Dienstverlener een wijziging in de uitvoering van de overeenkomst nodig is om op de juiste wijze aan de verplichtingen jegens Klant te voldoen, is Dienstverlener gerechtigd deze eenzijdig aan te brengen, tenzij de redelijkheid en billijkheid daaraan in de weg staan.


 

9      Overmacht

9.1   Dienstverlener is niet gehouden tot het nakomen van haar verplichtingen, indien zij daartoe gehinderd wordt door overmacht als genoemd in artikel 75 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

9.2   Van overmacht is in elk geval sprake, indien ten gevolge van enige omstandigheid, voorzien of niet-voorzien, redelijkerwijs niet (meer) van Dienstverlener kan worden verlangd dat zij haar verplichtingen (verder) nakomt. Dit is onder andere het geval bij ziekte van Dienstverlener, ziekte van ingezet personeel, ongevallen, brand, transportmoeilijkheden, het geheel of gedeeltelijk in gebreke blijven van toeleveranciers, beperkende overheidsmaatregelen van welke aard ook en voorts iedere andere omstandigheid waarop Dienstverlener geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor zij niet in staat is haar verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst na te komen.

9.3   In geval van overmacht zal hiervan zo spoedig mogelijk schriftelijk aan Klant mededeling worden gedaan, zo nodig onder overlegging van eventuele bewijsstukken. Partijen zoeken in een dergelijke situatie gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaanmaking. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.

 

 

10    Tussentijdse beëindiging

10.1 Dienstverlener is gerechtigd de overeenkomst tussentijds te beeindigen, behoudens andersluidende schriftelijke afspraken, slechts mogelijk door Dienstverlener en met inachtneming van een opzegtermijn van twee weken, behoudens het bepaalde in artikel 8.2. Opzegging dient schriftelijk te zijn en zal niet leiden tot aansprakelijkheid voor eventuele schade, die Klant door de opzegging lijdt.

10.2 Een een-op-een consultancy of coachgesprek kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst; bij verplaatsing of annulering binnen 24 uur, of het verstek laten gaan, komt de sessie te vervallen en wordt deze als zodanig doorberekend.

10.3 Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online cursus, te ruilen en/of retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt Klant toegang tot zijn aankoop.

10.4 Een coachtraject wordt voor de afgestemde doorlooptijd van het betreffende coachtraject afgenomen, en wordt na afloop niet automatisch verlengd. Indien Klant wenst het traject eerder te beëindigen dan de minimale loopduur, vindt er geen restitutie van het reeds betaalde bedrag plaats.

10.5 Dienstverlener behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een workshop. In geval de locatie of data door Dienstverlener wordt gewijzigd, heeft Klant het recht binnen 72 uur na mededeling van de wijziging te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een workshop op een later moment. Eventuele restitutie van het reeds betaalde bedrag door Klant vindt plaats binnen 10 werkdagen na de wijziging.

10.6 Wanneer Klant onverwachts verhinderd is voor een workshop, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: Klant kan zijn aankoop tot vijf werkdagen voor aanvang kosteloos annuleren. Binnen vijf werkdagen voor aanvang is Klant gerechtigd het aankoopbewijs over te dragen aan een ander, zo lang deze andere persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet en de nieuwe gegevens aan Dienstverlener worden doorgegeven.

10.7 Indien Dienstverlener bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt van door haar ingeschakelde derden en deze derden beëindigen de overeenkomst met Dienstverlener tussentijds, dan heeft Dienstverlener het recht de overeenkomst met Klant te beëindigen zonder dat daarbij een opzegtermijn in acht hoeft te worden genomen en zonder dat zij aansprakelijk is voor eventuele schade als gevolg daarvan.

10.8 Dienstverlener heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk tussentijds te beëindigen, zonder dat een opzegtermijn in acht hoeft te worden genomen, zonder dat een ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst is vereist en zonder dat de opzeggende partij tot een schadevergoeding zal zijn verschuldigd:



  • in geval de Klant ernstig tekortschiet in de nakoming van enige verplichting voortvloeiende uit de overeenkomst en dit tekortschieten niet binnen vier weken na schriftelijke kennisgeving hiervan door de eerstgenoemde partij is hersteld;
  • in geval de Klant een beroep doet op overmacht en de overmachtperiode langer dan drie maanden heeft geduurd, of zodra vaststaat dat deze periode langer dan drie maanden gaat duren;
  • in geval door de Klant surséance van betaling is aangevraagd, de wederpartij in staat van faillissement is verklaard, in staat van liquidatie is verklaard of een bewindvoerder over diens activa of een deel daarvan is aangesteld;
  • indien de Klant niet behoorlijk of niet tijdig aan een voor zijn/haar uit de overeenkomst voortvloeiende verplichting voldoet, ondanks daartoe in de gelegenheid te zijn gesteld en ondanks daartoe te zijn aangemaand.

10.9 Overschrijding van een overeengekomen fatale termijn geeft Klant niet het recht de overeenkomst tussentijds te beëindigen, of de afname van of betaling voor diensten te weigeren, tenzij hij Dienstverlener schriftelijk alsnog een redelijke termijn voor de levering heeft gesteld en Dienstverlener ook binnen deze termijn niet aan haar verplichtingen voldoet.

 


11    Aansprakelijkheid

11.1 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt door Dienstverlener en/of door haar ingeschakelde derde partij.

11.2 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor:

        -  bij Klant of derden ontstane schade, die het gevolg is van verstrekking van onjuiste of onvolledige gegevens of informatie door of namens Klant aan Dienstverlener;

        -  bij Klant of derden ontstane schade, die het gevolg is van een handelen of nalaten van door Klant ingeschakelde hulppersonen (werknemers van Klant daaronder begrepen), ook indien deze werkzaam zijn bij een met Dienstverlener verbonden organisatie;

        - bij Klant of derden ontstane bedrijfs-, indirecte of gevolgschade.

11.3 De totale aansprakelijkheid van Dienstverlener wegens toerekenbare tekortkoming(en) in nakoming van de overeenkomst is te allen tijde beperkt tot vergoeding van de directe schade en tot maximaal het bedrag van de tot het moment van de fout bij Klant gedeclareerde opdrachtsom. Bij opdrachten met een duur langer dan één jaar is de vergoeding beperkt tot een maximum van eenmaal het jaarhonorarium.

11.4. Klant is eindverantwoordelijk voor het controleren van de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden.

11.5  Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een traject, workshop of online cursus.

11.6 De aansprakelijkheid van Dienstverlener wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Dienstverlener onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, daarbij een redelijke termijn stellende ter zuivering van de tekortkoming, en Dienstverlener ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van de verplichtingen tekort blijft schieten.

11.7    Klant vrijwaart Dienstverlener voor eventuele aansprakelijkheid als gevolg van aanspraken van derden.

11.8    Buiten de in dit artikel genoemde aansprakelijkheid rust op Dienstverlener geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding jegens Klant en/of derden, ongeacht de grond waarop een actie zou worden gebaseerd.

 


12    Geheimhouding en zorgvuldigheid

12.1 Elk van de partijen is verplicht tot geheimhouding van alle informatie die hem/haar in het kader van de overeenkomst ter kennis is gekomen en waarvan het vertrouwelijke karakter bekend is, dan wel waarvan de andere partij het vertrouwelijke karakter redelijkerwijs had kunnen begrijpen.

12.2 Elk van de partijen zal bij het gebruik van de informatie, die hem/haar ter kennis is gekomen in het kader van de overeenkomst, de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten.

 


13    Intellectuele eigendom

13.1 Alle rechten met betrekking tot producten van de geest, die Dienstverlener in het kader van de overeenkomst ontwikkelt of gebruikt, waaronder begrepen adviezen, werkwijzen, (model)contracten, systemen, systeemontwerpen en computerprogramma's, komen toe aan Dienstverlener.

13.2 Behoudens de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Dienstverlener is het Klant niet toegestaan om de voormelde producten van de geest of de vastlegging daarvan op gegevensdragers al dan niet tezamen met of door inschakeling van derden te gebruiken, verveelvoudigen, openbaren of exploiteren.

13.3 Klant vrijwaart Dienstverlener voor aanspraken van derden ter zake van enige inbreuk op eigendomsrechten van derden.

13.4 Wanneer beeldopnames worden gemaakt tijdens een workshop door Klant dient dit te allen tijde kenbaar te worden gemaakt aan Dienstverlener en het is uitdrukkelijk verboden deze opnames voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik. Wanneer andere deelnemers op dit beeldmateriaal staan, is tevens toestemming van hen nodig.


 

14       Klachten

14.1  Klant is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 48 uur na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan Dienstverlener. Zij streeft ernaar klachten binnen 48 uur te behandelen.

14.2  Klachten met betrekking tot kwaliteit van coaching zullen behandeld worden volgens de klachtenprocedure van NOBCO.

14.3  Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

 

 

15    Toepasselijk recht en geschillen

15.1 Op alle overeenkomsten met Dienstverlener is het Nederlands recht van toepassing.

15.2 Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waar Dienstverlener gevestigd is.

15.3 Alle in redelijkheid gemaakt gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, die het gevolg zijn van niet-nakoming door Klant van verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst, komen voor rekening van Klant.



 

16    Slotbepalingen

16.1 Dienstverlener is bevoegd deze algemene voorwaarden te wijzigen. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie van de algemene voorwaarden.

16.2 Ingeval een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig blijken te zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. Voor de nietige dan wel vernietigde bepaling(en) treedt alsdan een rechtsgeldige bepaling in de plaats, die de nietige dan wel vernietigde bepaling(en) voor wat betreft de inhoud, strekking en gevolg zo dicht mogelijk benadert.







Download Algemene Voorwaarden Carrière Atelier
Share by: